11.08.2014

Mini-poradnik: rola makijażu w ogólnym wyglądzie

W przypływie weny przygotowałam dla Was krótki poradnik, zapraszam! :)

O makijażu słów kilka
Makijaż jest ważnym elementem ogólnego postrzegania twarzy zarówno na Stardoll, jak i w rzeczywistości. Jasny i pastelowy sprawia, że wyglądamy młodziej, lżej i bardziej świeżo. Dzięki ciemniejszym kolorom i barwom bardziej wyrazistym mamy mocniej podkreśloną twarz oraz wyglądamy poważniej. Niżej zamieściłam sklejkę mojego autorstwa z dwoma makijażami. Specjalnie nie zmieniałam koloru skóry, elementów twarzy i fryzury, aby lepiej zauważyć różnicę. Lewy obrazek przedstawia kompozycję idealną do ciemnych stylizacji na rzadkie okazje (m. in. ważne imprezy). Użyłam głównie odcieni brązu, odrobiny czerni i czerwieni. Po prawej stronie widnieje lekki, można powiedzieć codzienny make-up. W tym przypadku wykorzystałam miętowe kolory i pastelową, różową szminkę. Moim zdaniem różnica jest ogromna.




A jak jest w praktyce?
Powinniśmy pamiętać o kolorystyce makijażu przy zmianie stylizacji. Wtedy całość prezentuje się lepiej. Teraz przyjrzymy się szczególnym, pojedynczym przypadkom. Jestem na tak:



Jestem na nie:



Chodzi mi głównie o połączenie makijaż (wygląd twarzy) + stylizacja, nie oceniam samej stylizacji. Brak superstar może to troszeczkę utrudniać, ale moim zdaniem Salon Piękności umożliwia i tak spore zmiany w wyglądzie, np.: kolor ust, oczu, fryzury, cienie na policzkach. Kiedyś mogliśmy również zakupić kosmetyki za starmonety, niektóre były nawet darmowe.

Również przywiązujecie do tego uwagę? Lubicie artykuły w tym stylu?

źródło obrazków: Hot or Not/ Ciekawszy Stardoll

15 komentarzy:

  1. Ja zawsze zmieniam makijaż, jeśli tworzę jakąś nową stylizację. Często spotykam się jednak właśnie z takimi sytuacjami jak w przypadku "Jestem na nie". (A tak w ogóle, fajne usta Ci wyszły w tych makijażach na pierwszym obrazku, mam wrażenie, że są takie "satynowe" :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Z reguły robię neutralne makijaże, takie które pasują raczej do każdej stylizacji. Ewetualnie zmieniam kolor ust. Boję się salonu piękności bo używam rysów twarzy ze stardesign hair i jak tylko lekko je ruszę, potem jest kłopot z tym aby znalazły się na swoim miejscu bo po zapisaniu zmian i przejściu do apartamentu okazuje się, że nos jest na czole, brew na oku a usta na czubku brody. (Ma ktoś sposób na przesuwające się elementy ze stardesign hair?)
    co do mejkapów, ten bordo mnie powalił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź przed zapisaniem aparatem, jak są przesunięte. Niestety zawsze trzeba brać poprawkę na to przesunięcie, które jest widoczne za pomocą obiektywu aparatu.

      Usuń
    2. jejujeujeujeuejeu dzięki :)

      Usuń
  3. Świetny poradnik! Ja niestety nie mam zbytniego talentu, dlatego rzadko co zmieniam makijaż, a jak już muszę, ponieważ kompletnie nie pasuje do stylizacji, to nakładam pasujący cień. Z reguły zmieniam tylko włosy i kolor ust :)
    Bardzo podobają mi się twoje makijaże, pierwszy cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! A makijaże są śliczne! Do stylizacji zmieniam tylko kolor ust i włosy i nic więcej. Nie potrafię perfekcyjnie malować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zazwyczaj zmieniam tylko kolor szminki, chociaż o czy też od czasu do czasu. Bardzo fajny poradnik i makijaże.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze napisany poradnik. Na ogół nie zmieniam makijażu, czasami tylko fryzurę i jej kolor, rzadziej kolor ust, prawie nigdy makijaż oczu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem fanką wyrazistych makijaży oczu i ust, raczej wolę stonowane i rozjaśniające twarz podkłady. Artykuł ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O, dobry post! Ogólnie, przywiązuję dużą wagę do makijażu mojej doll. Uważam, że właśnie on wszystko uzupełnia i nadaje naszej doll jakiegoś charakteru. Jedynie mam wieczny problem z ustami, dlatego też ich nie maluje tylko "podkręcam" je delikatnymi cieniami ze Stardesign hair. C:

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie, czasami makijaż jest w stanie zepsuć całą resztę. Staram się robić neutralne makijaże albo dobierać je do ubioru czy wręcz robić czasem ubiór pod makijaż ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z makijażem masz rację, naprawdę potrafi sprawic, że wyglądamy młodziej lub znacznie starzej. Wyszło Ci ślicznie (:

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny post, makijaże ładne. Rzeczywiście odgrywają ważną rolę w tworzeniu stylizacji. Staram się za każdym razem zmieniać makijaż, ale zazwyczaj tylko oczu. Ewentualnie, gdy mi się nie chce, zakładam okulary :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie umiem wybrać który makijaż bardziej mi się podoba, oba są świetne. :)

    agnieszka5503

    OdpowiedzUsuń