31.10.2013

-~-Halloween-~-

Postanowiłam wspomnieć Wam, że dzisiaj mamy Halloween - jest to amerykański zwyczaj odnoszący się do święta zmarłych; jego symbole to m. in. dynie, duchy, wampiry, czarownice, trupie czaszki, nietoperze, czarne koty, zombie. Najpopularniejsze zabawy halloweenowe: Cukierek albo psikusdzieci chodzą z pojemnikami na cukierki po okolicy i odwiedzają mieszkańców. Gdy ktoś nie chce dać cukierka otrzymuje w zamian psikusa oraz Apple Bobbingw tej zabawie należy bez użycia rąk ugryźć jedno z jabłek pływających w miednicy z wodą. W Polsce nie jest ono aż tak znane/lubiane, ma zarówno swoich przeciwników i
zwolenników. Niektórzy przebierają się bądź organizują "mroczne" imprezy. Poniżej umieszczam inspiracje:

♡

✽ ibistrailatcovington @instagram

Halloween xx



•• Tak swoją drogą, uwielbiam stylizacje powiązane tematycznie z Halloween ••
Jakie jest Wasze zdanie na temat tego święta?

19 komentarzy:

  1. Nie obchodzę halloween ale paznokcie są ładnie pomalowane *.*


    Edka2929

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem obchodzenie Halloween w Polsce to po prostu głupota ludzka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja swój komentarz przekaże w ten sposób:
    ewangelista.pl/viewpage.php?page_id=32
    Zachęcam do oglądnięcia filmu i zapoznania się z tym co mówi satanista..

    OdpowiedzUsuń
  4. Obchodzę Halloween, ponieważ mieszkam w Anglii. Tutaj to tradycja i w sumie czuje się już jej częścią. W Polsce tego nie robiłam. Uwielbiam się przebierać, chodzić po domach i bawić się z przyjaciółmi. Nie wierzę w Boga i tak dalej więc nie ruszają mnie żadne historie, że te święto jest złe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mieszkam w Polsce ale nie wierzę. Tak samo nie wierzę że to święto jest złe. wczoraj w szkole miałam wykład o tym na godzinie wychowawczej xD masakra.

      Usuń
    2. Dokładnie:) Co jest złego w zabawie i przebieraniu się? Mimo, że nie lubię dzieci to osoby twierdzące, że to święto jest łamaniem czegoś tam wierze blebleble to niech spojrzą na te uśmiechnięte i zadowolone dzieciaki. Ja mam 16 lat i nadal się cudownie przy tym bawię. Dla mnie może być złe np. odwiedzanie grobów bliskich raz na rok w tym przypadku "bo święto". Także dla mnie to paranoja starych bab:)

      Usuń
  5. Codownie by bylo gdyby w Polsce bylo Halloween, zawsze chcialam sie przebrac i powiedziec ,, cukierek albo psikus "

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie obchodzę Halloween. W Polsce to mało lubiane święto, więc nie ma takiej tradycji, a szkoda.
    domsot

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie uznaję Halloween.
    Moim zdaniem tradycje "wynosi się" z domu, a u mnie niczego takiego nigdy nie było i nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie obchodzę Halloween. A tak swoja droga bardzo ładne paznokcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja obchodzę hallowen ale w innym stylu ponieważ nie proszę o cukierki lecz robię dynie maluję się i wychodzę na Kraków na spotkanie (coś jak spotkania mangowców) zombi ? coś w tym stylu. Przed chwilą moja siostra malowała swoje koleżanki i siebie na zombie girl i wyszły na właśnie takie spotkanie xD

    OdpowiedzUsuń
  10. W ogóle już dawno straciłam zapał do świąt. Poza tym Hallooween jest:
    a) Amerykańskie, a ja nie cierpię szału na "Ju-łes-eeej!"
    b) Wybitnie komercyjne
    c) Nie ma żadnych korzeni w naszej tradycji, więc traci sens.
    Prędzej moglibyśmy jakieś pogańskie święta świętować.
    Ale ogólnie nie rzucam się jakoś na to święto. Dzieciaki chcące dostać słodycze i wymazać się kosmetykami mamy (albo starszej siostry ;/) są raczej nieszkodliwe. Owszem, w hameryce niektóre dokonują czynów huligańskich czy robią inne głupoty, ale u nas raczej nie ma takiej patologii związanej z tym świętem.
    A nauczyciele i inni, którzy tak potępiają to święto, powinni wykorzystać swoją energię w tym czasie, na np.; zorganizowanie akcji sprzątania opuszczonych grobów na okolicznym cmentarzu, zamiast pluć jadem. Ale jak wolą raz w roku się wyżyć, przy okazji nakłaniając jeszcze bardziej przekorne dzieciaki, to gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  11. Nie obchodzę halloween, ale nie zrażam się tym, że ktoś przebiera się i łazi po domach. Większość polaków traktuje to jako zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A my tam do Halloween nic nie mamy, same je obchodzilysmy dzisiaj - to tylko zabawa, a nie satanistyczne gierki.... :)

    Super inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam nic przeciw Halloween. Jedak nie sądzę żeby w Polsce kiedykolwiek przyjęło się tak jak w USA. Mimo wszystko Polacy są bardzo tradycyjnym narodem. Listopad zawsze będzie się kojarzyć z odwiedzaniem grobów bliskich by spotkać całą rodzinę i powspominać. Ja rozumiem doskonale że można odwiedzić grób babci czy dziadka raz do roku. I nie uważam tego za obłudne. Niektórzy mieszkają bardzo daleko i nie zawsze można ot tak wybrać się normalnie na grób.
    Halloween jest świętem typowo anglosaskim i tam również jest mocno zakorzenione. Czy to jest święto satanistów? Nie sądzę. Samo święto Zaduszkowe (2 listopada) wywodzi się z pogaństwa. 1 listopada jest Świętem wszystkich świętych i jest wolny od pracy i szkoły dlatego wtedy odwiedzamy groby, co zresztą powinniśmy robić przede wszystkim następnego dnia.
    Podsumowując uważam że każdy powinien robić jak chce. Jeżeli chce się przebrać i łazić po domach - życzę powodzenia, Niektórzy potraktują to z uśmiechem, a inni uznają cię za satanistę.

    OdpowiedzUsuń