27.11.2013

Niech się dzieje wola ludu!

Witajcie!
   Razem z Sarą planujemy wprowadzić coś nowego do naszego działu. Jako, że obie jesteśmy zaangażowane w pisanie dyskusji, stwierdziłyśmy, że warto zrobić coś wspólnie. Ciekawym rozwiązaniem byłaby debata. Zadawana byłaby teza, a każda z nas musiałaby się opowiedzieć po jednej stronie (niezależnie od własnych przekonań) i przygotować dla niej argumenty. Pod koniec wybralibyście, która strona do was bardziej przemawia pod względem argumentów. Coś, jak debata oksfordzka. Miałoby to na celu poruszenie ciekawych, czasem kontrowersyjnych tematów, poszerzenie horyzontów i wyrobienie obiektywnego spojrzenia na świat.
Do takiej debaty potrzebne są przede wszystkim dobre tematy. Jako, że moje pomysły szybko przychodzą i szybko odchodzą, zdołałam na tę chwilę złapać tylko 2:
-Internet-nieograniczone źródło wiedzy czy ogłupienia?
-Naturalne piękno czy poprawianie urody?
Dlatego chcemy w tej kwestii spytać was o zdanie. Czy macie jakieś tematy, które chcielibyście poruszyć? Kwestie, o których trochę rozmyślaliście i które może was nurtowały albo nadal nurtują? Lub po prostu inne, genialne pomysły? W komentarzach możecie zrobić wielką burzę mózgów. Wystukać na klawiaturze, co wam mózg za pośrednictwem neuronów do palców przekaże. Rozważymy każdą propozycję! :) Z góry dziękujemy za zaangażowanie, w końcu bez was nie byłoby tego działu.
Pozdrawiamy,
  Anika6 & Sarcia1236

31 komentarzy:

  1. Naturalne piękno czy poprawianie natury jest dość ciekawym tematem, a pierwszy jakoś mnie nie kręci - pisałam o tym rozprawkę :(. Czekam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziewczyny, świetny pomysł! Czekam z niecierpliwością na więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł bardzo dobry. Ale w tekście jest mały błąd, bo tezę można postawić, ale nie zadać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę Was, nie piszcie, że ciekawy pomysł itd. (Oczywiście bardzo się cieszymy, że Wam się podoba), ale interesuje nas na jaki temat chcielibyście poznać nasze opinie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten pomysł :)!

    Naturalne piękno czy poprawianie urody

    OdpowiedzUsuń
  6. O, już mi się podoba. Czekam na realizację, a co do tematów to nie mam na razie pomysłów. Chociaż z chęcią przeczytałabym na temat książek, czy w dzisiejszych czasach nadal się je czyta czy może ekranizacja przejęła pałeczkę? C:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dołączam się do odpowiedzi koleżanki :)
      Gabcia-Emma

      Usuń
    2. Też mi się podoba ten temat. :)

      Usuń
    3. O, cieszę się, że znalazły się osoby, które chciałyby poczytać na ten sam temat. C:

      Usuń
    4. I osoby, które chciałyby o tym napisać :D Podoba mi się ten pomysł ^^

      Usuń
  7. Może coś o tolerancji? Jak stereotypy i uprzedzenia wpływają na sposób postrzegania odmienności?
    domsot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tolerancji już pisałam, a artykuł o stereotypach nawet planowałam napisać. Hmm można by to ująć w taki sposób, że jedna strona uważa stereotypy za nieodłączny element kultury, a inna za niepokojące zjawisko.

      Usuń
    2. Mniej więcej tak to sobie wyobrażam. :)
      domsot

      Usuń
  8. Może temat o stereotypach?
    LandyGlamour11

    OdpowiedzUsuń
  9. Wlosy - dlaczego ten kto ma falowane wlost to je prostuje ? a ten kto ma proste lokuje ?

    kadaer010

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten pomysł również jest ciekawy, można go nieźle rozwinąć, ale trudno ustalić 2 stanowiska. To raczej cecha charakteru, jaką jest bycie przekornym.

      Usuń
  10. Chciałabym żebście poruszyli temat ubioru, chodzi o np: metal, skin, punk, hipster...

    OdpowiedzUsuń
  11. W tej chwili mam niestety pustkę w głowie :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Co do zaproponowanych w poście tematów jestem zdecydowanie za! Świetne pomysły :)
    Ja jednak na obecną chwilę żadnych nie mam.
    Czekam z niecierpliwością!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow ! Świetny pomysł. Na chwilę obecną nie mam pomysłów, jednak jak przyjdzie mi coś do głowy to się z Wami nimi podzielę :D

    patrykdiamond2

    OdpowiedzUsuń
  14. Może coś o skutecznej nauce? Hm.. może też coś o muzyce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To byłaby hipokryzja, gdybym was pouczała, jak się skutecznie uczyć xD
      Nie no, w sumie mam książkę o pamięci, a mój wychowawca co jakiś czas daje nam cenne uwagi, jak się uczyć, więc mogę przedstawić te zasady. Aczkolwiek podkreślając, że sama jestem zbyt chaotyczna, żeby ich przestrzegać.

      Usuń
  15. Świetny pomysł!
    Podkreślam, że nie jestem zbytnio pomysłowa, ale nie zostawię pustego komentarza. Chciałabym zobaczyć debatę, która skupiała by się na pytaniu: ''Czy istnieje przyjaźń damsko-męska?''. Zdania są podzielone, więc fajnie byłoby dowiedzieć się co sądzą o tym inni ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pomysł dobry, do zrealizowania :) Zgadzam się z doda000 o przyjaźni damsko-męskiej. Czy istnieje? Czy może jest to "przyjacielska" miłość. Ot pytanie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyprzedzili mnie już. :3

    Agatka_IS

    OdpowiedzUsuń
  18. O przyjazni i milosci !. Milosc wsrod nastolatkow to ciekawy temat nieodpowiedzialnj sa teraz chlopacy wiele dziewczyn bierze to na powaznje

    OdpowiedzUsuń