29.11.2013

Pet-a-Porter

Pet-a-Porter. Nazwa sugeruje coś oscylującego pomiędzy zwierzakami (Pet) a ciuchami (Pret-a-Porter). A co tak naprawdę chodzi?

Sklep Pet-a-Porter jako zwierzaki i akcesoria do nich jest znany większości stardollowiczów. Charakteryzuje się wysokimi cenami oraz limitowaną dostępną liczbą zwierząt. Więc co mają do tego jakieś ubrania? Pełna nazwa omawianego dziś przybytku to Pet-a-Porter Clothes Horse, czyli w luźnym tłumaczeniu Końskie Ciuszki. Co prawda moja jeżdżąca konno siostra wyśmiała te ubrania jako "końskie" i pewnie miała rację (hm, nawet ja wiem, że botki na cieniutkiej szpilce nie bardzo nadają się do uprawiania tego wytwornego sportu), ale przyjmijmy może taką wersję - niekoniecznie może są to ubrania dostosowane do jazdy konnej, ale jak najbardziej zainspirowane tradycyjną jeździecką modą.

Sklep pojawił się na Stardoll 31 października 2012 roku, obejmował on dwa piętra wypełnione damską konfekcją:



Myślę, że większość tych zestawów mogłaby być noszona przez jakieś snobistyczne Angielki z higher class przebywające na swoich wiejskich posiadłościach. No, mniejsza. Kolejne dwa piętra administracja zaserwowała nam niedługo potem, bo już 2 listopada tego samego roku.



Tu pojawiła nam się już propozycja dla panów, jednak dość nieśmiała, stojąca na uboczu i w dodatku utrzymana w szarej kolorystyce. Ubrania ze wszystkich pięter dostępne były tak za stardolary jak i za starmonety. Charakteryzowały się subtelną elegancją choć nie brakowało też stonowanego szaleństwa (tak w fasonach jak i w kolorach). Męski manekin ubrany był w tzw. angielskim stylu (jeśli ktoś oglądał filmy, w których występował jakiś profesor-wykładowca Oxford czy Cambridge, pewnie wie o co mi chodzi. Golf, sztruksowa marynarka z łatami na łokciach i półbuty, no, jednym słowem klasyka).

Sklep zniknął w okolicach połowy stycznia 2013, niestety, nie wiadomo dokładnie kiedy ponieważ wycofanie go nie było poprzedzone ani wiadomością, ani wyprzedażą. Wersje realne ubrań to głównie Givenchy z pokazu F/W 2012, większość ma zmienioną kolorystykę, jednak kroje pozostają podobne.











Givenchy

Chloe

Hermes (obie torby z ostatniego piętra)

sweter Asos


Osobiście uważam, że sklep był jednym z lepszych na Stardoll, ponieważ łączył miłą dla oka jakość z miłą dla portfela ceną. Co sądzicie o kolekcji/odpowiednikach? Macie jakiś ulubiony ciuch z tego sklepu?



(źródła obrazków: djursh, seenonstardoll, usd, trendland, thefashionspot, girlwhostolethestar, vogue, uzaleznieni)

20 komentarzy:

  1. Mam tylko dwa ubrania. :/

    Agatka_IS

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny artykuł, w końcu ktoś wytłumaczył o co w tym wszystkim chodzi :)

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tylko czarną marynarkę. Ubrania były ładnie wykonane i były w przystępnych cenach. Teraz żałuję, że nie kupiłam niektórych rzeczy.
    domsot

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam kilka rzeczy. Fajny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne rzeczy były w tym sklepie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Okradziono mnie ze słynnego płaszcza, mam jedną koszulę, rzeczy były cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Te buty sa okropne! Jakoś nie podobał mi się tamten sklep.
    LandyGlamour11

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja go lubię, mam czarną marynarkę i chcę zielony sweterek.. Ma ktoś?

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam tylko 2 rzeczy. Ale sklep ma fajne ciuszki, na pewno będę szukać w bazarze. A może wrócą w tym nieszczęsnym sklepie, gdzie wracają wszystkie cenne ciuchy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciuchy z tego sklepu były naprawdę ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ubrania jak i cała kolekcja są świetne. Posiadam parę rzeczy, lecz w sumie tych mniej pożądanych. Teraz żałuję, że nie kupiłam ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam 2 rzeczy, ale nie jestem zadowolona. W drugiej dostawie było wiele ładnych ciuchów, a ja nie miałam SD. Żałuję:\

    hill88

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam kilka rzeczy, ale żałuję, że nie kupiłam więcej. Jakoś ciuszków była adekwatna do ceny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam kilka rzeczy, ale niestety nie wszystko co bym chciała, ze względu na to, że nie zdażyłam kupić, bo sklep został niespodziewanie usunięty.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne ubrania, ale niestety nie posiadam niczego ://

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam dwa ubranka : kurteczkę (?) i spodnie. Sklep raczej nie był pozwalający.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety nie mam tego co było najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  18. Z tej kolekcji nic nie posiadam :(

    OdpowiedzUsuń