23.04.2014

Jak zorganizować swój dzień?

Na początek krótko się przedstawię. Mam na imię Natalia, prowadzę witrynę z własnym opowiadaniem, 
do pisania na blogach stardollowych wróciłam niedawno. Będę umieszczała tutaj posty właśnie takiego typu, 
mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu :) 
 ----------------------------------------------------------------------------------------------
Dobrze wiemy, że organizacja to bardzo ważna rzecz. Pozwala nam zaoszczędzić czas, by mieć 
choć chwilę na wszystko i być dobrze zorganizowanym. Sama prowadzę taki "notatnik" gdzie spisuję, 
co mam wykonać w danym dniu i o jakiej godzinie, po czym zaznaczam, czy to wykonałam. Jeśli nie 
udało mi się zrobić określonej rzeczy, przepisuję ją na kolejny dzień jako tak zwane "nadrobienie". 

Jak wykonać swój organizer?
Taką rzecz jest trudno kupić w sklepach typu Empik. 
Ja szukałam długo, by znaleźć coś odpowiedniego dla mnie. To również zależy od Waszego rozplanowania czasu. 
Jeżeli planujecie więcej - potrzebny będzie większy organizer. Jeśli mniej - mniejszy. Polecam także zajrzeć do sklepu papierniczego. Ja kupiłam swój właśnie tam. W tego typu obiektach handlowych znajdziemy wiele notatników, które można przerobić w organizer oraz dobrać wszystko.

Co zyskujemy zakładając organizer?
Przede wszystkim czas. Wykonując czynności nie po kolei, możemy nawet nie wiedzieć w co włożyć ręce lub czym się zająć. Postępując zgodnie z organizerem, robimy wszystko w czystym porządku. Takim sposobem możemy zyskać odrobinę wolnego czasu, który wykorzystamy na swoje hobby, zainteresowania, spotkania z przyjaciółmi. 

Aplikacja na telefon "Kalendarz"
Aplikacja ta jest bardzo przydatna. Ja osobiście szukałam długo w Sklepie Play "organizerów na telefon" i tego typu programów. Jednak po dłuższym korzystaniu ze zwykłego terminarza (albo kalendarza, zależy od telefonu) zainstalowanego od razu na urządzeniu, przekonałam się do niego i stwierdziłam, że jest bardzo przydatny jak i podręczny. Możemy ustawić sobie podgląd na jeden dzień, tydzień, miesiąc lub rok. Jeśli chcemy zastąpić organizer (notatnik) kalendarzem, polecam ustawienie sobie widoczności na jeden dzień. Wtedy w każdą godzinę będziemy mogli wpisać, co mamy do wykonania.
Macie własne organizery? Czy artykuł zachęcił Was do założenia go?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Mam nadzieję, że poradnik Wam się spodobał i zachęcił do stworzenia organizera.
W następnym poście opiszę "JAK DBAĆ O ZDROWIE?"


~ Natalie

14 komentarzy:

  1. Nie bardzo mnie zachęcił bo jestem osobą zbyt impulsywną żeby planować sobie rozkłady dnia. Całość artykułu bardzo dobrze napisana, został mi niedosyt więc proszę o więcej tekstu :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny poradnik! Miałam kiedyś swoje plany, jednak nie trzymałam się ich. Postaram się spróbować jeszcze raz, a co tam. Ściągnę sobie jakiś ciekawy organizer, kalendarz (z moim wbudowanym jest ciężko) na telefon, a w przyszłości może kupię taki papierkowy. Racja nivea, więcej tekstu prosimy :D

      Usuń
  3. Jestem zorganizowana, nie potrafiłabym funkcjonować bez "niepisemnego" planu. Zawsze mam ładnie wszystko rozplanowane na dzień, dni, tydzień.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię takich organizerów i planowania sobie dnia. Mnie również ten post nie zachęcił, ale przeczytalabym więcej c;

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno nie kupię, lubię gdy wszystko dzieje się spontańicznie! Poza tym ja to robię na zwykłej kartce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja rzadko kiedy planuję sobie dzień, ale myślę, że wielu osobom bardzo przyda się ten artykuł. Może kiedyś kupię sobie taki organizer, albo po prostu narysuję sobie na kartce :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja już mam taki organizer, ale nie robię w nim już nawet notatek, nie mówiąc o stosowaniu się do nich. :')

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jak do tej poty nie miałam takiego organizera, ale ty mnie do tego przekanałaś :) Założe sobie taki jak tylko coś odpowiedniego znajdę :)

    SolKlaudia70083

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam swój dziennik i zapisuję tam wszystkie sprawdziany, kartkówki, ważniejsze zadania domowe czy po prostu rzeczy, które mam do zrobienia. Obok biurka mam też białą tablicę i tak zapisuje ważne rzeczy do zapamiętania. Jestem strasznie zorganizowaną osobą, wszystko musi być idealna, można powiedzieć, że jestem pedantką, ale mnie to nie przeszkadza, wręcz przeciwnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Może i bym coś takiego prowadziła, ale pewnie po dwóch dniach zgubiłabym ten organizer.
    CzarnaGotka

    OdpowiedzUsuń
  11. W 100% jestem niezorganizowana. Jeśli sobie coś planuję, to na ogół albo tego nie robię, albo w niezamierzonym terminie c; Z pewnością przydałby mi się taki organizer, ale znając mnie, nie zaglądałabym do niego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja chyba nie potrzebuje takiego organizera. Zawsze wiem co mam zrobić, czasami tylko zapisuje sobie niektóre rzeczy, ale bardzo fajny poradnik :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prowadzę kalendarz z jakimiś ważniejszymi rzeczami np. sprawdzianami. Fajny artykuł.

    OdpowiedzUsuń