24.12.2013

Świąteczne blaski i cienie

Hej!
W związku z tym, że święta już za chwilę, chciałabym uraczyć was zwięzłym i czytelnym artykulikiem. Nic nie jest czarno-białe, dlatego poza wymienieniem ewidentnych zalet świąt, chciałabym przy okazji ukazać ich wady. Tym razem będzie niespotykany u mnie przerost formy nad treścią, głównie dlatego, że wszyscy pewnie macie dużo roboty, a tekst zwięzły, z większą ilością obrazków będzie bardziej "na luzie". Zapraszam to zerknięcia! :)

Zalety:

1. Możliwość zebrania się całą rodziną i spędzenia miło czasu.
Święta to czas, kiedy wszyscy wreszcie mają chwilę wolnego. To dobra okazja, żeby spędzić ją z tymi, których nie widujemy tak często, jakbyśmy chcieli. Przy okazji można też zakopać wszystkie topory wojenne i widzieć w ludziach tylko dobro.

2. Okazja do posprzątania

Myślę, że nie jestem jedyna z moją niechęcią do sprzątania na co dzień preferująca artystyczny nieład. Ponarzekam, pomarudzę, ale w końcu ogarnę mój bu*del pożerający przedmioty rządzący się własnymi prawami pokój. I rodzice będą zadowoleni, i będzie można śmiało zapraszać gości. Przy okazji znajdą się zaginione książki, kolczyki, zeszyty :)

3. Przez żołądek do serca

12 potraw na stole. Na dodatek część takich, na które najczęściej czekamy cały rok (jak barszczyk z uszkami <3). Czego chcieć więcej?

4. Prezenty

Może nie tyle radość z ich otrzymywania, ale dawania. Na pewno wiecie, o co chodzi.

5. Wolne!

Po cudownych tygodniach nauki można wreszcie odpocząć (nadrobić nieprzeczytane lektury, porobić arkusze maturalne... ale też pooglądać zaległe filmy, poczytać książki, poświęcić czas na własne hobby :3).


Wady:

1.Wszechobecny pieniądz
Niestety przygotowania do świąt od pewnego czasu polegają na lataniu po sklepach w poszukiwaniu prezentów. A sklepy zacierają ręce, bo w tym czasie mogą nami bardziej manipulować przez te wszystkie wyprzedaże i promocje, a my mniej kontrolujemy wydatki. To samo tyczy się też jedzenia. Jakby w szale kupujemy go zbyt dużo, a później sporo się marnuje.



2. Wyzysk pracowników

Niestety skoro tylu jest klientów w sklepach, musi też ich ktoś obsłużyć. W dzień Wigilii supermarketach pracownicy często bywają do późna. Pracują pod większą presją, muszą "ogarnąć" te wszystkie tłumy, a często ludzie zdenerwowani długim czekaniem w kolejce są dla nich niemili. My nic na to nie poradzimy, to raczej wina pracodawców i kiepskiego egzekwowania praw pracowniczych. Ale prosty gest, uśmiech czy "Wesołych Świąt" może trochę umilić ten ciężki dzień kasjerowi.

3. Materializm 
Czyli ogólne szpanowanie prezentami i porównywanie ich między sobą. Nie trzeba chyba dużo tłumaczyć. Żałość.

To chyba tyle narzekania na święta :)

A wy? 
Co według was jest najlepsze w świętach? A co was denerwuje?
Zapraszam do dyskusji.
____________________________________
Chciałam jeszcze od siebie życzyć wam pogodnych, rodzinnych świąt, abyście wybawili się nieźle w Sylwestra i żeby kolejny rok był jeszcze bardziej udany niż ten :)
Ania

10 komentarzy:

  1. Dziękujemy i nawzajem. < 33 Post naprawdę fajny, :) co się dziewczynie dziwicie? To przecież straszne jak można dostać białego zamiast czarnego ajfona piędź? Coo? Horror!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nigdy nie dostawałam prezentów, więc dziwią mnie osoby, które się bulwersują, bo nie dostają tego co chcą. Licz się przede wszystkim gest. Sprzątać uwielbiam, gotować również, z jedzeniem trochę gorzej, ale daję radę. Wolne zazwyczaj zawalone nauką, no bo zdaniem nauczycieli, my w święta i tak nic nie mamy do roboty. Poza tym, nie lubię świąt.
    Wesołych i radosnych oraz mroźnych, bo coś za ciepło jest. c;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez dłuższy czas też nie lubiłam świąt (i w sumie utożsamiałam się ze Scroogem, do tej pory go lubię), ale chyba ostatnia wigilia klasowa mnie jakoś rozczuliła i jakoś mam do nich mniejszą niechęć.
      O tak, jak ja tęsknię za 10-stopniowym mrozem :3

      Usuń
  3. Świetny post :) Ja osobiście uwielbiam te święto :) Ach.. Wigilia <3 Krokiety, pierogi, makiełki mniam ! <3
    Tobie również życzę wesołych świąt! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. Wszystko ma swoje minusy, jak i plusy, bez wyjątku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam święta :) Świetny artykuł :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny post. Ja na przykład lubię sprzątać, pomagam rodzicom przy gotowaniu, ale najbardziej to wsuwać karpia :) Wesołych świąt Ci życzę, zdrowia i żebyś znalazła pod choinką to, co sobie wymarzysz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny artykuł!
    Mmmmmm barszczyk ♥
    Ja również życzę Wesołych Świąt, dużo prezentów oraz szczęśliwego Nowego Roku :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post! Widać, że święta mają więcej zalet niż wad :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham święta :) A artykuł jest bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń