14.02.2015

Walentynkowe ciekawostki

 
 ...Ale w Brazylii 12 czerwca. To wtedy mieszkańcy tego gorącego kraju obchodzą święto zakochanych.

Inaczej sprawa ma się w kościele prawosławnym-nasi wschodni sąsiedzi świętują Walentynki 6 i 30 lipca.

...Czyli kartki wysyłane przez zakochanych, chociaż czasem również inne prezenty.

W USA każdego roku wysyła się aż 155 mln walentynek.

 Do tej pory najdroższa kartka została sprezentowana Marii Callas przez Arystotelesa Onasisa-zrobiona z litego złota, wysadzana diamentami szmaragdami, została wyceniona na 250 tys. dolarów.

Największą i najbardziej spektakularną walentynką jest 
słynne Taj Mahal, podarowane przez cesarza Shahjahan żonie na znak miłości.

Najczęściej nie stać nas jednak na budowlę, a najbardziej popularnym prezentem walentynkowym są perfumy.


W Hiszpanii zamiast Walentynek obchodzi się  
uroczystość róży.

Czerwona róża była ulubionym kwiatem Wenus-bogini miłości.

Ilość ma znaczenie!
1 róża-miłość od pierwszego wejrzenia
33 róże-"Kocham cię!"
108 róż-"Wyjdź za mnie!"
999 róż-"Zawsze będziemy razem."




 


 



Tak, to są majtki... O_o



(Tak jakoś wyszło, że raczej klasyki.)

 

 

 

 

Jak spędzacie Walentynki?
Ma dla Was jakieś znaczenie to święto?
Planujecie robić dla kogoś walentynkę? ;)
( Nie za dużo czerwieni dookoła? :D )

6 komentarzy:

  1. Ja Walentynki spędzę w kinie i później w szpitalu :') romantyczny dzień w szpitalu mmm
    Post bardzo fajny :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post. Dziwne te niektóre rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ciekawostki, gdzie Ty to wszystko znalazłaś :p? Co do prezentów dla par - niektóre są dosyć dziwne (szczególnie te podwójne majtki xd)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A faktycznie, przepraszam, zapomniałam o źródłach.
      http://filing.pl/18-produktow-dla-par-ktore-sa-mocno-przesadzone/
      http://poznajnieznane.pl/paczki-wiedzy-luty/walentynki/
      https://smoczajama.wordpress.com/2011/01/26/walentynki-ciekawostki/
      Generalnie wujek gugiel mi pomógł, a Filinga sama znalazłam, bo mam manię quizów stamtąd xD

      Usuń
  4. Ciekawostki są świetne, tak jak cały post zresztą. Z gadżetów rękawiczki jak dla mnie najlepsze. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, ciekawostki o których w większości nie wiedziałam no i jakże fikuśne gadżeciki- najlepsze to te słuchawki i łyżeczki ;p

    OdpowiedzUsuń