13.10.2014

Ale wtopa!

Witam Was ponownie! Zeszły tydzień ciągnął się długo, każdego dnia miałam sprawdziany, ale cieszę się, że dziś mogę znów się z Wami spotkać ☺. Jeszcze bardziej uszczęśliwia mnie fakt, że w tym tygodniu nie będzie mojej polonistki. Ale się nie rozpisuję, nie zajmę Wam dziś dużo czasu, zapraszam do lektury!
______________________________________


Dziś zajmiemy się nieproporcjonalnością twarzy. Nie chodzi tu o różne części twarzy, czy są ładne, czy też nie, ale właściwie ich rozmieszczeniem. Sądzę, że nieprawidłowe ustawienie poszczególnych elementów, może (ale nie musi) czasami skutkować... dziwnym wyrazem twarzy, który zupełnie nie wygląda atrakcyjnie. A więc: z jakimi błędami spotykam się najczęściej, czego unikać?

1. Brwi: za wysoko. Zbyt mocno uniesione brwi dają wrażenie wiecznego zdziwienia. Wyobrażacie sobie człowieka, który samowolnie unosi brwi i ciągle je tak trzyma? :) Według mnie, takie rozmieszczenie wygląda bardzo sztucznie, często spotykane jest przy rzęsach-miotłach.
2. Brwi: za nisko. Jak już możemy wywnioskować, brwi nie powinny znajdować się ani za wysoko, ani zbyt nisko. To drugie powoduje, że mamy bardzo ograniczone pole do popisu z makijażem oczu. Często jest tak, że nisko osadzone brwi przytłaczają jeszcze bardziej podkreślone oczy, a co za tym idzie - całą twarz.
3. Usta: za nisko. Z tą wpadką spotykam się najczęściej, i to w większości w przypadku tych właśnie ust. Nie wiem dlaczego, ale jak widzę zbyt nisko usadzone usta, w myślach pojawiają mi się małpki. Najgorszym towarzyszem nisko osadzonych ust jest zbyt wysoko osadzony nos.
Więc jak to w końcu poprawnie rozmieścić?

Za przykład posłuży mi moja doll. Myślę, że takie proporcje są w miarę uniwersalne i poprawne. To ustawienie elementów twarzy widnieje u mnie od... ho ho, od naprawdę długiego czasu. No cóż, nie powiem, że mi się nie podoba ☺.

1. Myślę, że oczy najlepiej odnajdują się na wysokości górnej części uszu bądź nieco trochę wyżej. Brwi powinny się znajdować w takim miejscu, abyśmy mieli swobodę w pokrywaniu powieki cieniami. Dobrze, gdy są nieco wykrzywione, natomiast jeśli wolicie, gdy ich kształt jest bardziej łagodny - rada jest ta sama. 
2. Moim zdaniem nos powinien dopasowywać się do linii brwi (patrz: czerwona linia na obrazku).  Następnie dobieramy położenie ust, czyli nie za nisko, ale też nie pod samym nosem. Cieniowanie na podbródku powinno być widoczne. Tutaj możecie zobaczyć, jak łatwo ustawić usta (ale potem ustawienie innych części twarzy powinno być adekwatne do ustawienia ust).

Co sądzicie o tej wpadce i artykule? 
Spotykacie się czasem z "krzywymi twarzami"?

16 komentarzy:

  1. Dzięki na korzystną radę, wiecznie mam problem z twarzą doll.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielu osobom przyda się taki post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładny post, forma graficzna bardzo fajna. :)
    i dzięki Ola za podnoszenie mi statystyk na tumblrze, ty zdecydowanie najwiecej ode mnie reblogujesz, oprócz mojej przyjaciółki :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Przy tym drugim to mi się uśmiech na twarzy pojawił. c: Nie ma za co, rebloguję to, co mi się podoba, a muszę przyznać, że dużo obrazków, które zamieszczasz u siebie trafiają i w moje gusta :D

      Usuń
    2. Podacie swojego tumblra? :D

      Usuń
    3. ijustmakesure.tumblr.com, a Oki bym ci podała, ale lepiej niech sama to zrobi, bo nie wiem czy wyraża na to zgodę :D

      Usuń
    4. Oczywiście, że wyrażam :D imakeyousmile11.tumblr.com

      Usuń
    5. A to mój: nishaati.tumblr.com/ :)

      Usuń
  4. Hihi, te ostatnie usta właśnie zazwyczaj widuję albo na środku brody, albo pod nosem. Kiedyś nawet w przypływie jakiegoś ogłupienia próbowałam zrobić takie miny, a z moją kartoflaną twarzą wyglądało to podwójnie komicznie xD
    Przy rozmieszczeniu elementów twarzy na dobrą sprawę można się też opierać na tutorialach rysowania portretów, tam wszystko jest dokładnie pokazane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. biedne te usta, wszyscy wyglada w nich jak ryby XD

      Usuń
    2. http://2.bp.blogspot.com/-DuxaI26EN4Q/U_8CibNdKPI/AAAAAAAAMzc/nlzYsx0qPlc/s640/thy.png
      xDDDDDDDDDDD

      Usuń
  5. A ja właśnie drugi typ twarz widzę najczęściej, ach te usta. Dobrze napisany post, wielu osobom się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najgorsze są moim zdaniem rzeczy maksymalnie od siebie odsunięte, wygląda to jakby ktoś wałkiem do ciasta okładał doll.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy nie widziałam, żeby ktoś tak nisko osadził brwi XD

    OdpowiedzUsuń