28.05.2014

Nasz pokój - przyjemne miejsce, czy pomieszczenie niechęci?

Na pewno większość z Was ma swój pokój, albo dzieli go z bratem/siostrą. Zastanawiałaś/eś się, czy twój pokój naprawdę jest dla ciebie przyjemny? A może jesteś już starsza/y i potrzebujesz więcej przestrzeni, ale rodzeństwo nie pozwala? Mam dla ciebie rady jak urządzić swój pokój z rzeczy, które posiadasz, albowiem wydając małą sumę pieniędzy.
ZAPRASZAM DO CZYTANIA :)

--------------------------------------- 

1. Wystrój wewnętrzny
Na zewnątrz wszystko wygląda ślicznie, a wewnątrz szafek walają się nie potrzebne rzeczy? Albo strach otworzyć szafę, bo wszystko wypadnie? Nie, nie i jeszcze raz nie. Dzielisz pokój z rodzeństwem? Przeszukajcie wszystkie rzeczy i te, które są zupełnie nie potrzebne oddaj na zbiórkę charytatywną albo sprzedaj. Tym sposobem zaoszczędzisz miejsca, przestrzeni i lepiej będziesz się czuł/a w swoim pokoju! ;)

2. Wystrój zewnętrzny
Miśki, lalki, zabawki? Ach, znam ten ból. Kup kosz, który postawisz w kącie. Twoje rodzeństwo będzie trzymało tam zabawki, a ty zamiast walających się miśków po komodach, biurkach zastąp je świecami, zdjęciami, figurkami z porcelany. To naprawdę wygląda ślicznie!

3. Ściany
Brzydki kolor sprawia, że wchodzisz do pokoju tylko wtedy, kiedy zbliża się na sen? Mam na to radę! Zero kosztów, zero przemalowywania. Na pewno w domu masz plakaty, zdjęcia, cokolwiek ze swoim idolem. Może powiesisz je na ścianę w równych rządkach? To na pewno sprawi, że kolor nie będzie się tak rzucał w oczy. Ale nie przesadzaj! Możesz ponaklejać również odblaskowe naklejki, świecące światełka (kosztują około 2 zł). To sprawi, że pokój będzie uroczy!

4. Zainspiruj się!
Twoje rodzeństwo dzieli wielka różnica wiekowa pomiędzy nimi a tobą? To nie problem. Wystarczy się zainspirować innymi pokojami i zrobić je na podobiznę! 
Opiszę teraz jeden pokój, który jest naprawdę ładny, i gdzie i za jaką cenę można kupić podane rzeczy!
Wybierz się do pobliskiego sklepu papierniczego, centrum.



W sklepach takich jak centrum, ikea, papiernicze możemy kupić:
Przeurocze naklejki na ścianę. (ok. 1,50- sztuka)
Szlaczki na ścianę. (ok. 5zł- kilka naście metrów)
Świeczki na ścianę zwisające, kolorowe. (ok. 10 zł, starczą na całą ścianę)
Dywany, skóry 
Pudełeczka (ok. 6 zł/sztuka (?))
Lampka (30-40 zł)
Zasłony, rolety (20 zł)
Poduszki, koc (=25 zł)
Obrazy (10 zł)
Pamiętajcie, że wszystko musi być do siebie dopasowane. 
Skupcie się na sobie, jak będziecie się w takim otoczeniu czuli, oraz kolorystyce. 

Jaki jest wasz pokój? Dokonacie zmian?

23 komentarze:

  1. Oj, co do niektórych cen nie mogę się zgodzić. Artykuł ciekawy, widać, że był pomysł, jednak składnia i ortografia troszkę leży i nieprzyjemnie się czyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. painfulHUG, za dużo ostatnio wymagasz :) Jak dla mnie czyta się super, przynajmniej jest przekaz w fajnym pomyśle, krok po kroku, ze wstępem i rozwinięciem, ze wskazówkami. Może pokaż swoją twórczość, bo ostatnio krytykujesz większość ukazujących się artykułów. :)

      Usuń
    2. Nie czepiam się przekazu ani pomysłu, bo to mi się akurat podoba w artykułach Natalii, ma ciekawe koncepcje. Jestem perfekcjonistką, nic na to nie poradzę, nie musisz czytać moich opinii i komentować ich swoimi jadowitymi emotkami.

      Usuń
    3. Dziękuję za opinię ;)

      Usuń
    4. PainfulHUG, bez przesady z "jadowitymi emotami". Czytam komentarze, bo interesuję się zdaniem innych. Zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego za każdym razem krytykujesz wszystko, samej nie pokazujesz nic innowacyjnego. Nie musisz w ten sposób na mnie naskakiwać, kiedy tylko zwróciłam Ci uwagę. Szanuj pracę nowych, rozwijających się. :) Oni kiedyś też będą perfkcjonistami, tak jak ty.

      Usuń
  2. Ja swój pokój urządziłam bardzo tanim kosztem. Meble z ieki są niedrogie, a wyglądają świetnie. Zakupiłam również pudełka w sklepie chińskim, kartonowe, w czarno białe kwiatuszki. Ustawiłam je we wnęce tak, żeby wypełniały pustkę i dały możliwość pochowania niepotrzebnych rzeczy. Poza tym kupiłam antyramę, na której zawiesiłam w kolażu zdjęcia ze znajomymi :) Malowanie ścian również nie jest najdroższe. A jak kogoś nie stać np. na nowe poszewki na poduszki : to łatwe! Wystarczy przejść się do second handu, poszukać ładnych uroczych, kwiecistych np. materiałów i obszyć swoje poduszki własnoręcznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pokój mam na szczęście sama od ładnych paru lat ;)
    Panuje w nim zazwyczaj wielki burdel, skupiony głównie na biurku. Może nie do końca sama go urządzałam, ale ostatni wniosłam do niego więcej "moich" ozdób. Kwiaty, które kiedyś były świeże zostawiłam, aby uschły i teraz wyglądają naprawdę urokliwie. Na ścianie mam Dalego (ahh... :3), szafka wygląda o wiele lepiej z poukładanymi na niej rzeczami xD Poza tym mam zamiar walnąć sobie pastelami na ścianie gałęzie kwitnącej wiśni.
    A tu focia, którą kiedyś zrobiłam w moim pokoju:
    http://i62.tinypic.com/1673tq1.jpg


    Artykuł całkiem niezły, chociaż mogłaś w nim zawrzeć jakieś ciekawe rozwiązania DIY. Może taki następny artykuł zrobisz? Fajnie by było ;)

    + Czy tylko mi wydaje się dziwnie brzmieć zdanie: "Mam dla ciebie rady jak urządzić swój pokój z rzeczy, które posiadasz, albowiem wydając małą sumę pieniędzy."? Poza tym nie mam zastrzeżeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te książki wyglądają magicznie :D

      Usuń
    2. Chyba dlatego, że "wiszą" i są takie stare.. ;)

      Usuń
  4. Mam własny pokój od dziecka. Sprzątam w nim sama od dawna, pilnuję porządku, ogólnie - pedant ze mnie.
    Jest on bardzo mały, ale mi taki wystarcza. Wszędzie wiszą moje bazgroły i już mnie martwi powolny brak miejsca na nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, wiszące na sznurkach bliżej nieokreślone istoty nabazgrane węglem na kartce! :D

      Usuń
    2. Nie tyle, że na pojedynczych, ale może na jednym i przypięte spinaczami, tak jak w ciemni fotograficznej ;)

      Usuń
    3. Hm, mam taką ścianę nad łóżkiem i mogę coś takiego tam zrobić, dzięki! :3

      Usuń
  5. Mam własny pokój, który niedawno urządzałam. Zazwyczaj panuje w nim porządek, ale czasami to porządnie trzeba w nim posprzątać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Juz od paru lat mam własny pokój. Lubię tam przebywać, wygląda tak jak chciałam - miętowe ściany i białe meble <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Artykuł fajnie wymyślony, ale zgadzam się z Weroniką | painfulHug - trzeba bardziej uważać na składnię, bo to troszkę razi. Poza tym ceny są zależne od sklepu (przeciętnie te rzeczy kosztują dużo więcej niż się może wydawać). :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bardzo lubię mój pokój, ma szaro-czerwone ściany, sosnowe meble z niebieskimi drzwiczkami, wygodne łóżku okryte czarnym kocem i świetny, czarno-czerwony dywan :) Do tego oczywiście moja ukochana kolekcja poduszek, na biurku pocztówki, dużo świeczek i ładnych rzeczy. Mam też dużo książek. Jestem bardzo zadowolona ze swojego pokoju i bardzo lubię w nim przebywać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Eh, ja tam najzwyklej niebieski pokój mam, większość czasu na dworze spędzam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dzielę pokój z siostrą. I, koniec końców, jest różowy ;__; Ciężko, oj ciężko.

    OdpowiedzUsuń
  11. O kiedy zostało zagospodarowane pierwsze piętro w moim domu, czyli od około 9 lat, mam swój pokój. Z początku był taką graciarnią pełną zabawek. Jak poszłam do szkoły został przemalowany na różowo, wstawiliśmy meble i niestety w takim stanie jest do dziś :c Całe szczęście niedługo zajmę pokój młodszych braci, a oni zostaną rozdzieleni na dwa mniejsze. Wtedy będę miała pole do popisu i mam nadzieję, że urządzę swój wymarzony pokój.

    OdpowiedzUsuń