21.09.2014

Za moich czasów...Stardoll był papierowy

Witajcie w pierwszym poście z serii "Za moich czasów". Będą one dotyczyły oczywiście historii Stardolla. Nie będą to jednak nudne dzieje samej strony, bo coś takiego można znaleźć wszędzie. Jak wskazuje na to nazwa działu, posty będą zawierały wspomnienia użytkowników i czasami ciekawostki, wygrzebane z odmętów internetu. Sama posiadam konto od końca 2007 roku, także pamiętam całkiem dobrze rozwój strony.

Dziś jednak o czasach, gdy konta jeszcze nie posiadałam, także tytuł posta brany dosłownie jest troszeczkę przekłamany, ale czego nie robi się dla kompozycji ;)
Jak zapewne prawie każdy już słyszał (może jest jeszcze jakaś osoba, która to pamięta?), historia Stardoll rozpoczyna się od innej, aczkolwiek podobnej witryny-Papaerdollheaven. Powstała ona w 2004 roku z inicjatywy Liisy Wrang, 57-letniej, skandynawskiej pani domu. W tym czasie nie każdy miał komputer, a co tu dopiero mówić o internecie, jednak strona szybko zyskała popularność.

Tak wyglądała strona na początku (znajoma sylwetka pośrodku):

A tak po wzroście popularności:

Zapewne kojarzycie niektóre lalki, umieszczone na banerze strony, z obecnego Stardolla.
W lutym 2005 roku można było tam założyć konto (aczkolwiek nie była to jeszcze "medoll"), natomiast w marcu strona oficjalnie zmieniła nazwę na "Stardoll".
Dopiero od lipca 2006 można było posiadać własną lalkę i kupować jej ubrania, a w 2007 powstały kluby i członkostwo superstar.
Samo Paperdollheaven istnieje nadal, możecie wejść na nie poprzez ten link.
A dla leniwych, którym nie chce się wchodzić na stronę, obecny wygląd:


Są tam głównie ubieranki, ale można też robić makijaże na dollkach, wyglądających jak te Stardollowe.

I jeszcze mała ciekawostka-link z archiwum stron do Stardolla z początku 2007 roku.

Mam nadzieję, że wam się podobało. Następnym razem będzie mniej teoretycznej historii, a więcej własnych wrażeń.

A może kojarzycie te dawne czasy? Co myślicie o początkach witryny? Powiedzielibyście wtedy, że ta strona osiągnie kilkaset milionów użytkowników?

10 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam o tym. Ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam w ogóle Paperdollheaven, za to grałam już na stronce z archiwum. Nie wiedziałam, że to na początku było takie czerwone wszystko, haha. xD Nie no, trzeba przyznać, że stronka przeszła mega-metamorfozę.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, dowiedziałam się czegoś. Podoba mi się ten post, chcę więcej. :3

    OdpowiedzUsuń
  4. NIe pamiętam, ale wiem o tym troszkę bo i słyszałam i widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny post zaciekawiłaś mnie :D
    gabi87623

    OdpowiedzUsuń
  6. Doskonale pamiętam papperdollheaven, spędzałam na nim masę czasu podczas lekcji informatyki w podstawówce. Właściwie wtedy wszystkie koleżanki grały w te ubieranki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie kojarzę tego, wcale, ale wydaje się, hmm...ciekawy :D

    agnieszka5503

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż takich czasów to nie pamiętam, ale pamiętam czasy tego stardolla, którego podałaś na końcu w linku :) Pamiętam jak te stardollary z doładowania (110??) oszczędzało sie jak tylko mogło, a teraz nawet nie ma na czym zaoszczędzić XD

    OdpowiedzUsuń
  9. O GOSH, kojarzę ten wygląd z linku z ciekawostki, przypomina mi się , że jak byłam mała to koleżanka koleżanki w to grała XD
    W Paperdollheaven to bym w ogóle nie grała, także metamorfoza w dzisiejszy Stardoll to dla mnie ekstremalna abstrakcja.

    OdpowiedzUsuń